2.2.2014-12UTC-J3153502-Wien

GElog, príspevky do GElogu, nájdené sondy...
Napísať odpoveď
om4amc
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 7. Apríla 2013, 22:16
Bydlisko: TRENCIN DLHE HONY

2.2.2014-12UTC-J3153502-Wien

Príspevok od užívateľa om4amc » 2. Februára 2014, 23:44

HW kod : J3153502
Frekvencia : 404,500 MHz
Dátum a čas vypustenia : 2.2.2014 12 UTC
Miesto vypustenia :Wiedeň
Miesto pristátia : pasienok nad obcou SELEC okres Trenčín
LON 48,78794 LAT 017,98495
Nájdená : 2.2. 2014 17:18

Dnes skoro ráno (4:15) som zapol počítač a hned som pozeral tracker kam pristála nočná wiedeň. Zistil som že to bolo pri obci Pvažany niekde pri rieke Váh. Hned som si ale uvedomil že to je Radimov revír a že sonda mohla skončiť aj vo Váhu (derivačnom kanály).Tak som rozmýšlal nad plánom B. Jednalo sa o včerajšiu obednú wiedeň nad obcou Kálnica. Nastal ale problém ako sa tam v nedeľu ráno dopraviť. Najbližší možný spoj z prestupom v Novom Meste n/Váhom išiel až okolo 11hod. Druhá možnosť bola doviezť sa do obce Selec a odtiaľ prejsť cez kopec vzdušnou čiarou asi 5 km. Najbližší spoj mi išiel 6:10. To bolo celkom reálne zvládnuť. Lenže pri pohľade z okna neveštilo počasie nič pozitívne. Silný vietor z daždom a teplota 0,5 stupňa nad bodom mrazu stlmili moje odhodlanie vyraziť na skorý ranný lov. Tak som sa pekne odstrojil a znova zaľahol do postele. To som ešte netušil že bude plán C. Nakoniec som predsa do Selca vycestoval. Ale pekne poporiadku. Obednajšia wiedeň sa vydala na svoju dalekú cestu tak ako každý deň. A veľmi nápadne začala kopírovať trasu svojej nočnej predchodkyne. Dokonca to vyzeralo ešte nádejnejšie ako v noci. Zhruba od výšky 11 km začala sonda krásne kopírovať pohorie Považského Inovca až dorazila takmer nad samotnú kotu Inovec. Tam sa mierne zvrtla k spomínanej obci Selec. To bol pre mňa jasný signál na zahájenie akcie (plán C). Počasie sa od rána umúdrilo , ale nastal další problém. Bolo okolo 15:00 hod a najbližší autobus do Selca bol v cestovnom poriadku písaný až 16:20. Predošlý spoj mal odchod z TN 14:30 ale to som ešte nevedel kam má sonda namierené. Tak som sa pomaly zbalil , obliekol a odišiel z domu na zastávku. Ani som neopisoval žiadne údaje , lebo som vedel že sonda ešte bude žiť. A na to som sa najviac tešil , že ju budem zameriavať a dohľadávať na smerovú anténu , čo je oveľa akčnejšie ako dohľadávanie mrtvoliek. Slabí signál mi na prijímači nabehol už v autobuse na začiatku dediny čo bolo dobré znamenie napriek tomu , že vonku sa už pomaly stmievalo. Vystúpil som zhruba v strede obce aby som mal na obe strany rovnako daleko lebo som ešte netušil kde sonda pristála. Bočnou ulicou som prešiel k cintorínu , vedľa ktorého sa po pravej strane ťahala cesta na polia nad dedinou. Zatiaľ som sa orientoval len podľa signálu z malej anténky. Až hore na poliach začal signál stúpať , ale stále mal úniky. Ked som prešiel asi 300 metrov po pravej strane dokonca začal slabnúť. Najvyšší čas pripojiť k prijímaču smerovú anténu. Hned bolo jasný smer kam sa vybrať za sondou. Bolo to presne opačne ako som išiel. Po prejdení asi 300m správnym smerom sa začal terén mierne zvažovať a zároveň stúpal údaj na S-metri prijímača. A samozrejme priamo úmerne sa stmievalo. Prešiel som dalších asi 400m a v diaľke (podľa gps 113metrov) som konečne zaregistroval červenú machuľu ktorá už v šere takmer splývala z terénom. Ved už bolo 17:15 ,dávno po západe slnka a navyše pod mrakom. Ešte po ceste k sonde som za pochodu odpojil a zbalil kábel od antény aby som ušetril čas. Po príchode k sonde som v strede zostavy uložil súradnice , spravil pár záberov (ale len zblízka lebo už bola tma) a začal som baliť zostavu. Celá zostava opäť bezchybne fungovala , z balona nezostalo takmer nič ,preto to bolo schopné tak daleko zaletiet a pekne to plachtilo takmer ponad celí Považskí Inovec. Snúrka bola v celej dlžke odmotaná a brzda bola tentokrát daleko od padáka na hrubšom bielom povraze. Po zbalení zostavy a prejdení pár metrov od miesta nálezu som ešte previedol hrubú kontrolu či som niečo nezabudol. A dobre som urobil lebo fotoaparát sa mi nepodarilo v bunde nahmatať. Prišla na rad 5W led baterka a po vrátení sa asi 30m späť som ho našťastie našiel ležať na zemi. A to už je na dnes všetko, vlastne ešte údaj o vzdialenosti sondy od poslednej dekodovanej polohy , bolo to 1690metrov. Potom už len 8 km cesta pešo do Trenčianskych Stankoviec ,lebo najbližší a zároveň posledný autobus zo Selca išiel až 21:00. Ale po suchej ceste a zo sondou v batohu to ubehlo celkom v pohode...Dakujem Danovi OM1ATS za údaje v trackeri.
Prílohy
DSCN3684.JPG
vietor pekne nadúva padák
DSCN3686.JPG
šnúrka celkom odvinutá , všetko OK
DSCN3687.JPG
padák netradične daleko od brzdy
DSCN3691.JPG
trochu som sa zafúlala...

Napísať odpoveď