Místo startu: Praha (CZ)
Čas:
Typ sondy: RS92-SGPL
HW: M4623176
Frekvencia: 401,100 MHz
Datum a čas vypuštění: 5.10.2017 11:26 UTC
Datum a čas nálezu: 5.10.2017 16:10 SELČ
Místo nálezu: okraj pole a remízek
49.6311333N, 15.6481333E
Průměrná rychlost: 46.94 km/h
Max. výška: 32933 m
průměrné stoupání: 5.53 m/s
průměrné klesání: 16.69 m/s
APRS
Přijaté pakety: 1136
První: 2017-10-06 11:27:11z
Poslední: 2017-10-06 13:26:07z
Čas letu: 01:58:56 h
https://aprs.fi/#!call=a%2FM4623176&tim ... &tail=3600
Pro tuhle sondu jsem si zajel doslova za humna. Při odpolední práci jsem sledoval jak sonda letí. Dost mě překvapilo jak se několikrát zamotala. Ale jak jsem viděl že bude dopad někde poblíž, začal jsem nervoznět. Kdispozici jsem měl jen radio a moxona a mobil. Tak jsem vypadl z práce a rozjel se na Břevnici. Nad Břevnicí zjištuji, že jedu blbě tady už mě přelétla. Otočka a směr Kyjov (za HB). Na Kyjovem malý náznak signálu určuji azimut a pokračuji na Ždírec. Před Ždírcem opět signál už oněco silnější další azimut. Pokračuji přez Ždírec a opět zastávka další azimut, signál silnější zapínám AT, trochu mám strach že bude v JZD. Ale pokračuji na Jilemník. Na kraji obce zastavuji a signál mě vrací zpět směrem na Ždírec. Je to přez kopec. Ale co podívám se na kopec třeba budu moudřejší. Ještě se rozhlížím nebude-li pršet. Beru nepromokavou bundu a jdu. Na kopci oprava oprava azimutu. Tak přece asi někde na poli.Postupuji dál k užlabí. Předemnou remízek, louka a pár stromů a dál pole. Těžko určit od kud je signál, ale asi ze země signál je spíš horizontální. Signál se zvětšil tak že je tě na +40. Rozhoduji se podle směru letu a jdu naproti stromům, třeba bude zdruhé strany. Obcházím remízek stoupám po mezi na pole otáčím se do leva a je tam balon na stromě. Pod ním na zemi leží sonda. Foto a pokračuji k sondě. Dopadla do oranice a balon na strom. Sonda vypadá nepoškozeně. Strhávám balon, jde to snadno.Na zemi zjištuji proč byla tak velká pádová rychlost.Zbytky se zamotaly do šnůry a chybí padák. Tak to balím a padám k autu. Na jedné straně černé mraky na druhé duha. Ještě v druhém remízku mě vyplašila jedna srnka (lek jsem se že je to prase, pole bylo od kukuřice) přeskakuji potok a druhá – infarkt. Rychle do auta a pádím domu. Za prvním kopce slejvák jak z konve. Bylo to vo fous.
Ponaučení: vylepšit bastleného moxona a další atemuator
Míra
6.10.2017 - M4623176 - Praha Libuš - 1200 UTC
- ok1jmo
- Príspevky: 95
- Dátum registrácie: 7. Septembra 2017, 18:27
- Bydlisko: Havlickuv Brod
- Pazar
- Lovič
- Príspevky: 2021
- Dátum registrácie: 16. Februára 2012, 07:42
- Bydlisko: Praha
Re: 6.10.2017 - M4623176 - Praha Libuš - 1200 UTC
Dobrýýýý....
Jen pro upřesnění. Oficiální zeditovaná poslední data : 98' 40" 32585m/m 7.6hPa -44.0°C 1% -79.6°C 283° 14.1m/s
Padáček nechyběl, Libuš je dává jen k ozonovkám, nebo výjimečně při extra příležitostech.
Pádová rychlost byla naopak nestandardně nízká. Zbytky balonu brzdily více, než je obvyklé.
Těsně po burstu bývá rychlost pádu i přes 100 m/s a dopadová něco pod 20 m/s.
Málem to byla až druhá sonda. O 1 hodinu předčasný start jsem zachránil v poslední vteřině.
Jen pro upřesnění. Oficiální zeditovaná poslední data : 98' 40" 32585m/m 7.6hPa -44.0°C 1% -79.6°C 283° 14.1m/s
Padáček nechyběl, Libuš je dává jen k ozonovkám, nebo výjimečně při extra příležitostech.
Pádová rychlost byla naopak nestandardně nízká. Zbytky balonu brzdily více, než je obvyklé.
Těsně po burstu bývá rychlost pádu i přes 100 m/s a dopadová něco pod 20 m/s.
Málem to byla až druhá sonda. O 1 hodinu předčasný start jsem zachránil v poslední vteřině.