26.9.2018 - P2740262 - Lindenberg - 12UTC
- sonar40MB
- Lovič
- Príspevky: 383
- Dátum registrácie: 3. Februára 2018, 04:19
- Bydlisko: Mladá Boleslav
26.9.2018 - P2740262 - Lindenberg - 12UTC
Typ sondy: RS41
HW: P2740262
Frekvencia: 405.1 MHz
Miesto vypustenia: Lindenberg (WMOID:10393)
Dátum a časvypustenia: 26.9.2018 12:49
Dátum a čas nálezu: 28.9.2018 13:05
Posledné súradnice LAT LON: 51.453706 14.664389 ALT: 585m
Súradnice nájdenia LAT LON: Google maps
HW: P2740262
Frekvencia: 405.1 MHz
Miesto vypustenia: Lindenberg (WMOID:10393)
Dátum a časvypustenia: 26.9.2018 12:49
Dátum a čas nálezu: 28.9.2018 13:05
Posledné súradnice LAT LON: 51.453706 14.664389 ALT: 585m
Súradnice nájdenia LAT LON: Google maps
- sonar40MB
- Lovič
- Príspevky: 383
- Dátum registrácie: 3. Februára 2018, 04:19
- Bydlisko: Mladá Boleslav
Re: 26.9.2018 - P2740262 - Lindenberg - 12UTC
Spadla v Stredu. Nik nejavil záujem, tak vezmem bajk a vyrazím omrknúť po dlhej dobe povrchovú baňu na uhlie, neďaleko Běle Wody / Weißwasser, tagebau Nochten.
Niekolko krát navštívim región vďaka sieťovému cestovnému lístku s názvom Euro Nisa Ticket. Určite sa vyplatí, platí na všetky vlaky jak v Libereckom kraji, tak v Polskej a Nemeckej susednej časti Liberec. kraja. Taktiež na prímestké autobusy, MHD v Gorlitz, Bautzen, Zittau, Liberec, Jablonec, .... ( info; https://de.m.wikipedia.org/wiki/Euro-Neiße-Ticket )
Okolo Tagebau Nochten, vedie asfaltka po ktorej sa dá zajsť až k Bärwaldsee ( bývalý lom, premenený na rekreačné stredisko s plážami, cyklo / inline trasou 22km ; https://www.baerwalder-see.eu/de.html ).
Po príchode k Nochten-u som sa nestačil čudovať. Od roku 2012, sa obrovský kus krajiny Horizontálna Eifelovka zožrala a premenila v mesačnú krajinu ( https://de.m.wikipedia.org/wiki/F60 ).
Taktiež pribudla odbočka úzkorozchodnej železnice z Weißwasser, ktorá jazdí aj k Bad Muskau ( https://en.m.wikipedia.org/wiki/Muskau_Park ). Počasie sa zmenilo z bezoblaćného, na zamračené už behom cesty, niekde pri Gorlitz, ale pri Nochten-u sa to ešte viac skazilo, na silné mrholenie. Veď aby to nabralo na dramatickosti už tak dramatického prostredia.
Po trase asfaltky sú zakazujúce dopravné značky, s dodatkom " bike frei ", lenže v mieste, kde som mal odbočiť k miestu dopadu sondy, sa objavila cedula s varovným textom " Militärischer sicherheitsbereich ". S tým som vôbec nepočítal. Vedel som o vojenskom areáli, ktorý je ale o niekolko kilometrov nižšie, ale nepočítal som, že sa posunuli hranice vojenského priestoru až tak ďaleko.za pásmom vysokého napätia ešte dalšia varovná cedula s piktogramom kamery.
Čo teraz? Sonda je neďaleko, cca 500-700m, čo je relatívne blízko, ale cesta v piesočnom teréne sťažuje jazdu. Naviac sú vidieť stopy po aute, relatívne čerstvé a naviac stopy po hodne velkom psovi, alebo nejakemu zvieraťu.
Otázku " co včil, prebýja volanie sondy ktoré pozná každý sonder
Pomali brodím v trochu infarktovom stave, predné koleso furt zapadá do piesku a tak vyhladávaním vhodného terénu trochu prejdem posledné GPS. Na okraji nejakého koridoru, v ktorom sú pravdepodobne zakopané potrubia s vodou, zanechávam v húštine bajk a vyrážam cez rôznorodú húštinu mladého lesa na hladanie. Po chvílke niečo bieleho, väčšieho vidno a rozbehnem sa k tomu.
Lenže faložný poplach. Asi 50cm dlhé poleno z brezy sa válalo na zemi. Nič to, ešte prejdem špirálové kolečko a vrátim sa k bajku, pretože o kus ďalej počuť podozrivé zvuky. Je vlhko, mrholenie skoro prestalo.
O pár minút niečo dalšieho bieleho v lesíku. Idem opatrne, zbytoćné prudké pohyby môžu vydesiť čokolvek od diviaka, po hliadkujúceho vojaka a s olovom v tele, rýchlopodávaným z gulometu sa ťažko uteká
Na vrcholkoch stromčekov sa objavuje špagát, čo je jasný signál, že mám ciel na dosah.
Stojac pri sonde som furt neveril, že ju nikto nevzal. Idem skontrolovať druhú stranu špagátu. Cestou som sa tešil, že budem mať neporušený padák, lenže na konci bola len dvojitá cievka. Po padáku ani stopy. Nič to, to hlavné tam je tak dlabať ho
Po zmotaní a zorientovaní rýchlo k bajku, preč odtialto. Všetko dopadlo dobre, nik ma nezastavil. Sondu som mal zamaskovanú, aby zbytočne nedráždila civilistov a ja sa ubránil zbytočným otázkam ( čo oči nevidia, to srdce nebolí ). Preletím mestečkom jak vozidlo zachranky, natešený že mám sondu som prehliadol ćervenú na semafóroch celkom ťažko sa brzdilo s rozmočenými brzdami, no naštastie som nikoho na prechode nezrazil. Čo z toho, veď vlak za dve minúty odchádza a ja ešte trčím na červenej, 500m od stanice.
Ešte stretávam velké terénne vozidlo s vojenským maskovaním, a vysokou antenou na prednom nárazníku. Naštastie prešli okolo a ja v klude mohol cestovať za dalšiou sondou k Bautzen.
To už je ale iný príbeh .
Niekolko krát navštívim región vďaka sieťovému cestovnému lístku s názvom Euro Nisa Ticket. Určite sa vyplatí, platí na všetky vlaky jak v Libereckom kraji, tak v Polskej a Nemeckej susednej časti Liberec. kraja. Taktiež na prímestké autobusy, MHD v Gorlitz, Bautzen, Zittau, Liberec, Jablonec, .... ( info; https://de.m.wikipedia.org/wiki/Euro-Neiße-Ticket )
Okolo Tagebau Nochten, vedie asfaltka po ktorej sa dá zajsť až k Bärwaldsee ( bývalý lom, premenený na rekreačné stredisko s plážami, cyklo / inline trasou 22km ; https://www.baerwalder-see.eu/de.html ).
Po príchode k Nochten-u som sa nestačil čudovať. Od roku 2012, sa obrovský kus krajiny Horizontálna Eifelovka zožrala a premenila v mesačnú krajinu ( https://de.m.wikipedia.org/wiki/F60 ).
Taktiež pribudla odbočka úzkorozchodnej železnice z Weißwasser, ktorá jazdí aj k Bad Muskau ( https://en.m.wikipedia.org/wiki/Muskau_Park ). Počasie sa zmenilo z bezoblaćného, na zamračené už behom cesty, niekde pri Gorlitz, ale pri Nochten-u sa to ešte viac skazilo, na silné mrholenie. Veď aby to nabralo na dramatickosti už tak dramatického prostredia.
Po trase asfaltky sú zakazujúce dopravné značky, s dodatkom " bike frei ", lenže v mieste, kde som mal odbočiť k miestu dopadu sondy, sa objavila cedula s varovným textom " Militärischer sicherheitsbereich ". S tým som vôbec nepočítal. Vedel som o vojenskom areáli, ktorý je ale o niekolko kilometrov nižšie, ale nepočítal som, že sa posunuli hranice vojenského priestoru až tak ďaleko.za pásmom vysokého napätia ešte dalšia varovná cedula s piktogramom kamery.
Čo teraz? Sonda je neďaleko, cca 500-700m, čo je relatívne blízko, ale cesta v piesočnom teréne sťažuje jazdu. Naviac sú vidieť stopy po aute, relatívne čerstvé a naviac stopy po hodne velkom psovi, alebo nejakemu zvieraťu.
Otázku " co včil, prebýja volanie sondy ktoré pozná každý sonder
Pomali brodím v trochu infarktovom stave, predné koleso furt zapadá do piesku a tak vyhladávaním vhodného terénu trochu prejdem posledné GPS. Na okraji nejakého koridoru, v ktorom sú pravdepodobne zakopané potrubia s vodou, zanechávam v húštine bajk a vyrážam cez rôznorodú húštinu mladého lesa na hladanie. Po chvílke niečo bieleho, väčšieho vidno a rozbehnem sa k tomu.
Lenže faložný poplach. Asi 50cm dlhé poleno z brezy sa válalo na zemi. Nič to, ešte prejdem špirálové kolečko a vrátim sa k bajku, pretože o kus ďalej počuť podozrivé zvuky. Je vlhko, mrholenie skoro prestalo.
O pár minút niečo dalšieho bieleho v lesíku. Idem opatrne, zbytoćné prudké pohyby môžu vydesiť čokolvek od diviaka, po hliadkujúceho vojaka a s olovom v tele, rýchlopodávaným z gulometu sa ťažko uteká
Na vrcholkoch stromčekov sa objavuje špagát, čo je jasný signál, že mám ciel na dosah.
Stojac pri sonde som furt neveril, že ju nikto nevzal. Idem skontrolovať druhú stranu špagátu. Cestou som sa tešil, že budem mať neporušený padák, lenže na konci bola len dvojitá cievka. Po padáku ani stopy. Nič to, to hlavné tam je tak dlabať ho
Po zmotaní a zorientovaní rýchlo k bajku, preč odtialto. Všetko dopadlo dobre, nik ma nezastavil. Sondu som mal zamaskovanú, aby zbytočne nedráždila civilistov a ja sa ubránil zbytočným otázkam ( čo oči nevidia, to srdce nebolí ). Preletím mestečkom jak vozidlo zachranky, natešený že mám sondu som prehliadol ćervenú na semafóroch celkom ťažko sa brzdilo s rozmočenými brzdami, no naštastie som nikoho na prechode nezrazil. Čo z toho, veď vlak za dve minúty odchádza a ja ešte trčím na červenej, 500m od stanice.
Ešte stretávam velké terénne vozidlo s vojenským maskovaním, a vysokou antenou na prednom nárazníku. Naštastie prešli okolo a ja v klude mohol cestovať za dalšiou sondou k Bautzen.
To už je ale iný príbeh .
- Prílohy
Naposledy upravil/-a sonar40MB v 30. Septembra 2018, 11:56, upravené celkom 1 krát.
- funsat
- Krmič
- Príspevky: 180
- Dátum registrácie: 2. Decembra 2013, 09:53
- Bydlisko: Poprad
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 26.9.2018 - P2740262 - Lindenberg - 12UTC
Risk je zisk
Naposledy upravil/-a funsat v 22. Októbra 2018, 06:18, upravené celkom 1 krát.
- ok1mrm
- Krmič
- Príspevky: 221
- Dátum registrácie: 28. Júna 2018, 20:51
- Bydlisko: Liberec
Re: 26.9.2018 - P2740262 - Lindenberg - 12UTC
funsat má pravdu, blížla se do prostor kde operují jiní..hi
povedlo se a gratulace
povedlo se a gratulace
- Pazar
- Lovič
- Príspevky: 2030
- Dátum registrácie: 16. Februára 2012, 07:42
- Bydlisko: Praha
Re: 26.9.2018 - P2740262 - Lindenberg - 12UTC
Gratulace.
Neexistuje záběr, kde by bylo vidět detail ulomení háku? Byl by to další důkaz pro Vaisalu, že bezpečnost provozování ozonovky není nejlepší.
Neexistuje záběr, kde by bylo vidět detail ulomení háku? Byl by to další důkaz pro Vaisalu, že bezpečnost provozování ozonovky není nejlepší.
- sonar40MB
- Lovič
- Príspevky: 383
- Dátum registrácie: 3. Februára 2018, 04:19
- Bydlisko: Mladá Boleslav
Re: 26.9.2018 - P2740262 - Lindenberg - 12UTC
Nafotím a priložím
- 2IT
- Krmič / Lovič
- Príspevky: 767
- Dátum registrácie: 15. Augusta 2017, 16:15
- Bydlisko: Devět křížů, Kopřivnice u rodičů a dálnice D1
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 26.9.2018 - P2740262 - Lindenberg - 12UTC
Pazar: A to je O3. Posledni Libus s pouhou 41kou mela totez. Hak jsem sbalil sebou. Prochodil jsem kolem dokola a 100% se to nezlomilo padem na zem, o cemz svedci i to, ze nikde ani kousek latexu, a cely hak i na zlomene strane, byl stejne "spinavy" jako zbytek plastu.
- Pazar
- Lovič
- Príspevky: 2030
- Dátum registrácie: 16. Februára 2012, 07:42
- Bydlisko: Praha
Re: 26.9.2018 - P2740262 - Lindenberg - 12UTC
Ulomený závěsný hák u samotné RS41 není až takové neštěstí. Je pravděpodobné, že i při maximální dopadové rychlosti nebude překročena povolená energie dopadu. U naháčů RS41, které se už provozují na více stanicích a my na ně přejdeme v listopadu, je pouhých 80 gramů pod limitující hmotností od ÚCL a mohou padat jak chtějí.
- Pazar
- Lovič
- Príspevky: 2030
- Dátum registrácie: 16. Februára 2012, 07:42
- Bydlisko: Praha
Re: 26.9.2018 - P2740262 - Lindenberg - 12UTC
Jen pro zajímavost. Velká poruchovost funkčnosti Vaisalou dodaných cvakacích odvíječů pro letošní ozonovou kampaň od EN-SCI byla pro kampaň 2019 vyřešena nabídkou dodávky spolehlivějších odvíječů GRAW UW1, což jsme samozřejmě schválili.
Taky by mne zajímalo, zda si Lindenberg a jiné stanice pouštějící ozonovky, dělají vrásky z funkčnosti padáčku a velikosti dopadové rychlosti?
Taky by mne zajímalo, zda si Lindenberg a jiné stanice pouštějící ozonovky, dělají vrásky z funkčnosti padáčku a velikosti dopadové rychlosti?
- CZJKP1
- Príspevky: 228
- Dátum registrácie: 16. Januára 2014, 18:52
- Bydlisko: Praha 5 (loc: JO70EA). Občas okr. Mělník (loc: JO70FK)
Re: 26.9.2018 - P2740262 - Lindenberg - 12UTC
Měl bych dotaz na ty, co se již setkaly s O3+RS41. O3 interface je spojená přes NFC který je v držáku? Vidím kablík, který je nezapojený jeho konektor mi připadá že by pasoval do RS92 ale ne do RS41.
- Pazar
- Lovič
- Príspevky: 2030
- Dátum registrácie: 16. Februára 2012, 07:42
- Bydlisko: Praha
Re: 26.9.2018 - P2740262 - Lindenberg - 12UTC
Kompletní popis ozonovky s RS41 je na webu Vaisaly, kde je i informace o signálech na konektoru sondy, které přicházejí z O3 interfejsu
https://www.vaisala.com/sites/default/f ... 86EN-C.pdf
https://www.vaisala.com/sites/default/f ... 86EN-C.pdf
- sonar40MB
- Lovič
- Príspevky: 383
- Dátum registrácie: 3. Februára 2018, 04:19
- Bydlisko: Mladá Boleslav
Re: 26.9.2018 - P2740262 - Lindenberg - 12UTC
Tak druhý pokus o pridanie druhej várky fotiek
- Prílohy
- Pazar
- Lovič
- Príspevky: 2030
- Dátum registrácie: 16. Februára 2012, 07:42
- Bydlisko: Praha
Re: 26.9.2018 - P2740262 - Lindenberg - 12UTC
Dík za detail zlomeniny, ale také celkový pohled na obrázku ...095216 je zcela ilustrativní.
- CZJKP1
- Príspevky: 228
- Dátum registrácie: 16. Januára 2014, 18:52
- Bydlisko: Praha 5 (loc: JO70EA). Občas okr. Mělník (loc: JO70FK)
Re: 26.9.2018 - P2740262 - Lindenberg - 12UTC
Díky za odkaz na dokumentaci.
Pokud konektor nevypojil sonar, tak se musel vytrhnout nárazem anebo se sondou někdo manipuloval.
Polystyrenová verze RS41 má jinak řešený otvor který se vylomí oproti plastové verzi, která má "dvířka", proto sem znejistil s připojením interface a až nyní když jsem detailně prozkoumal další fotografie, co sonar přidal, mě je to jasné.
Takže svůj dřívější příspěvek beru zpět.
A sonarovi gratulace.
Pokud konektor nevypojil sonar, tak se musel vytrhnout nárazem anebo se sondou někdo manipuloval.
Polystyrenová verze RS41 má jinak řešený otvor který se vylomí oproti plastové verzi, která má "dvířka", proto sem znejistil s připojením interface a až nyní když jsem detailně prozkoumal další fotografie, co sonar přidal, mě je to jasné.
Takže svůj dřívější příspěvek beru zpět.
A sonarovi gratulace.
- sonar40MB
- Lovič
- Príspevky: 383
- Dátum registrácie: 3. Februára 2018, 04:19
- Bydlisko: Mladá Boleslav
Re: 26.9.2018 - P2740262 - Lindenberg - 12UTC
Bolo to pod borovicou tak asi zachytený o konár. Ja som to našiel takto odpojené