23.1.2019 - 06 UTC - P1840516 - Praha Libuš

GElog, príspevky do GElogu, nájdené sondy...
Napísať odpoveď
Užívateľov profilový obrázok
Pazar
Lovič
Príspevky: 2021
Dátum registrácie: 16. Februára 2012, 07:42
Bydlisko: Praha

23.1.2019 - 06 UTC - P1840516 - Praha Libuš

Príspevok od užívateľa Pazar » 24. Januára 2019, 11:14

23.1.2019 - 06 UTC - P1840516 - Praha Libuš
Typ sondy : RS41-SG
HW kód : P1840516
Frekvence : 401.100 MHz
Datum a čas vypuštění : 23.1.2019 05:30 UTC
Místo vypuštění : Praha Libuš
Datum a čas nálezu : 23.1.2019 cca 08:00 UTC
Místo nálezu: pole u Písnice 49.982587 14.468102 321m/m

Musím se přiznat, že jsem sice již několik měsíců žádnou sondu nelovil, ale sondozou zatím naštěstí ještě netrpím.
Tentokrát mne sice lákala blízkost dopadu "obyčejné" RS41, ale kousek za Písnicí je rajon i pro jiné pražské sondery. Také jsem už třetí týden nastydlý, tak se mi do ranního mrazu moc nechtělo. Ale sonda stále vesele vyhrávala, udávala stále svojí polohu, tak by rušila i polední ozonovku. Stále je dobré mít k dispozici oba povolené kmitočty, jak se to aktuálně potvrdilo třeba v pondělí ráno. Také šéf sondážky mne ponoukal, abychom získali tolik potřebný exponát pro exkurze - naháče RS41 na ukazování. Proto pohled do map i na street view, kde vše naznačovalo, že by to měla být pohodovka. Sloužící sondážník měl jiné úkoly, tak jsem přibral šéfsondážníka, do kapsy dal služebního Icoma R-20 a služebákem jsme vyrazili. Na přístrojovku jsem položil zapnutou R20 a čekal, kdy se po cestě ozve "dýchání" RS41? Ranní dopravní špička už skončila a tak jsme celkem v pohodě projeli i Písnicí a na jejím konci se sonda ozvala. Tak jsem věděl, že je na místě, i kdyby u ní byl třeba rychlejší nálezce. Zastavil jsem na výjezdu do pole, i když mne kolega poňoukal, že můžeme jet ještě dál, já ale po privátních parcelách nerad jezdím, zejména když se jedná o pár kroků. R20 už vyhrávala jak na lesy, i když to bylo jen něco namrzlého nízkého zeleného. Z mapy jsme bod dopadu znali, tak jsem se ani nesnažil průběžně zaměřovat signál. V ranním slunci se první asi zalesklo čidlové ramínko sondy, ale nejprve jsem narazil na malý zbytek balonu a až o pár metrů dál na na boku ležící sondu. V mraze nebylo na co čekat, tak jsem odpojil závěsnou tyčku od sondy, šňůrku kolega namotal na odvíječ a hned jsme se vrátili k autu. Sondu jsem položil pod přední sklo Yetiho a vyrazili jsme zpět na sondážku. Dodatečně bylo z dat stále zapnuté MW41 vidět, že jsme v Libuši vzorně dodržovali povolenou čtyřicítku, i jaká byla teplota v autě.
Po návratu jsem tedy ranní měření ukončil a v novém kroku znovu provedl předstartovní kontrolu právě vrácené sondy. Ta, kromě malých deformací polystyrénu na spodní straně sondy, nevykazovala žádné další poškození a úspěšně prošla všemi testy v rámci povolených odchylek. Jen kapacita baterií poklesla na "pouhých" 6 hodin. Mohla by proto znovu letět, asi i dobře měřit, ale norma ISO nám nedovoluje používat na získání placených dat opakovaně použitý přístroj. U ozonového čidla je to jiné, O3 data ČHMÚ nikomu neprodává, jen je poskytuje do sití a databází WMO. Ostatně, metodika repase O3 čidla je oficiální technologie jak od výrobce, tak doporučení Vaisaly.
Úspěšný a krátký výlet mne potěšil a dokonce ani nezhoršil můj zdravotní stav. Proto jsem se s ním podělil na všech webech, ve kterých jsem členem, abych také dokázal, že nejsem jen pasivním čtenářem. LOG jsem dokončil pro "mateřský" web až nyní jen proto, že jsem si s ním dal větší práci.
.
Prílohy
020.jpg
Na kryo jsem sledoval dráhu, která naznačovala, že se sonda vrací domů
019.jpg
Graf RAW dat po dopadu naznačil, že sonda na zemi stále vysílá smysluplná data
018.jpg
O pár minut později, to na zoomu bylo zcela jasné
017.jpg
Také tabulková data potvrzovala, že jsme zřídili dočasnou MS
016.jpg
Tady na webu žádný zájem nebyl....
015.jpg
Podle mapy to měla být papučovka
014.jpg
To potvrzoval i letní obrázek
013.jpg
Také 4 km vzdálenost a 8' jízdy zdůvodňovaly použití služebního auta
012.JPG
První výsledek přímé cesty za nosem
011.JPG
Relativně pěkné zimní zátiší jen o pár metrů dál
010.jpg
Těch pár kroků od auta se za svitu sluníčka dalo vydržet
009.JPG
Úklid a můžeme zpátky do tepla
008.JPG
Sonda znovu doma v Ground checku, mírné otlaky ani nejsou moc vidět
007.jpg
Kompletní kontrola - samé zelené, jen životnost baterií poklesla na 6 hodin
006.jpg
Zase schopná vypuštění.....
005.jpg
Přistávací data ze zprávy BUFR53 - sestupná dráha
004.jpg
Data z doby nálezu a zpáteční cesty
003.jpg
Závěrečná analýza vzdálenosti
002.JPG
Úlovek, sonda pro další použití zmrtvěna výměnou baterií za vybité

Užívateľov profilový obrázok
ok1mrm
Krmič
Príspevky: 221
Dátum registrácie: 28. Júna 2018, 20:51
Bydlisko: Liberec

Re: 23.1.2019 - 06 UTC - P1840516 - Praha Libuš

Príspevok od užívateľa ok1mrm » 24. Januára 2019, 14:16

Dal sis opravdu záležet, také tobě patří náležitá gratulace.. :) ;)

Užívateľov profilový obrázok
Pazar
Lovič
Príspevky: 2021
Dátum registrácie: 16. Februára 2012, 07:42
Bydlisko: Praha

Re: 23.1.2019 - 06 UTC - P1840516 - Praha Libuš

Príspevok od užívateľa Pazar » 24. Januára 2019, 15:09

Ještě jsem se "zapomněl" přiznat, že po pár měsících zahálení měl Icom vybitý akumulátor a vypnul se právě v okamžiku, když jsem sondu uviděl. Porušil jsem jedno ze základních pravidel sondera, ale snad mne omlouvá, že to byla nečekaná akce a naštěstí nebylo nutné použít přijímač pro hledání v jiném terénu a porostu.

Napísať odpoveď